lördag 5 augusti 2017

Pro Power Team Sökes, jag ställer upp på allt.

Och så blev det morgon igen. Kanske jag åker iväg och prövar. Men det har gått trögt för mig. Eller så är jag en sopa. Jag kommer aldrig bli tillfrågad om att bli en: Pro Force Team Power Switch Product Key Super Happy Angler Man. Synd, jävligt synd, men om jag fick frågar blir svaret rimliga:
- Tvåhundra femtiotusen kronor per år och jag är er man och fiskar med era grejor och får in produkterna i trovärdiga artiklar. Kläder med tryck i varje nummer. Ansikts-tattoo, betespiercing och hela paketet.

 - Vaknade du sen, som farsan sa då man önska nått.
Nej, det ledbandet får vara. Och så det viktigaste att det inte går. Jag blir en allt sämre fiskare. Sen har jag sagt vad jag tycker för många gånger. Jag vill fiska, skriva, fota och fiska och fiska igen, och igen. Nu ska jag iväg en sväng. Men egentligen skulle jag fortsätta på en artikel, där allt fastnat. Jag har i flera dagar, en vecka, försökt få tag på redaktören för att kolla av vilken vinkel vi ska ha. Antingen har han supersemester långt, långt bort eller så har jag fått sparken. Många som inte svarar nu. varken på sms, e-post, telefon. Synd, kloka människor. De har satt in ett Engströms-filter. Jag har varit för elak och många är känsliga. Kändisar, jösses. Artikeln ja, men jag kanske skriver den som jag vill. jag är ju berömd för att kunna koka soppa på en spik. Det där är fel. Jag har ett bra minne för detaljer som det går att bygga bra saker på.
Ett är säkert, dagarna går och jag får lite bilder till framtida tidningar när jag fiskar och lunkar fram i byn där postlådorna fallit.



Mitt skrivbord är lite rörig och jag har full koll, nja inte riktigt. Somnade ifrån Nattpizzan.



Sen har jag den där stora strömgäddan jag ska ta. Kanske blir i dag. Eftersom jag är ensam blir det jobbigt. Att ta närbilder med vattentåliga kameror går bra. Plask och stänk. Öppet gap och tusen tänder samt undervattensbilder. Det jobbiga är stativ och självutlösare när jag håller den vid ytan och låglyft. Det är kul när det fungerar. Men det brukat ta sån tid att få nått bra. Synd om gäddan. Men jag har kamera med vridbar skärm, Canon 70d. Perfekt  just för stativ och självfoto på fisk. Men allt måste planeras noga. Jag brukar köra med blixt nerställd ett och en tredje steg. Eller 2 steg. Lätta upp lite. Det blir en molnig dag så det gäller att veta vart solen finns bakom molnen för att få det bra. Utan upp-lättningsblixt måste man vara vänd mot solen. Med blixt och ett steg nerställt kan det bli bra. Moln-motljus.


Ja, den här dagen ska säker bjuda på nått bra den med. Gäddbilden är dålig. De bra spar jag till tidningen. Vi har några gäddor vi tar varje år. De är stationära. Vi känner igen dem. Strömgäddorna lever ett hårt liv. De växer inte mycket på ett år.







5 kommentarer:

  1. Du får nog fart efter september när jag kommer och ställer till det lite ;)
    Mvh Magnus

    SvaraRadera
  2. Var jag vd för mitt eget märke skulle jag anlita dig på studs. Inge snack om saken.
    /Båge

    SvaraRadera
  3. Ring nån kväll vettja.
    /Båge

    SvaraRadera
  4. Jag ska Båge - fint med vänner.

    SvaraRadera
  5. Den där pizzan ser färdiggräddad ut hehe.

    SvaraRadera